SMY Nedir?

“SMY” (Türkçe; Sabit Mobil Yakınsaması) veya “FMC” (İngilizce; Fixed Mobile Convergence) olarak anılan pek yeni sayılmayacak bir kavramdır. İvmesi gün geçtikçe artan teknolojik bir yönelimdir. SMY, sabit ve kablosuz iletişim sistemlerinin bütünleştirilmesi olarak özetlenebilir. Bu bütünleştirmede birbirleriyle rekabet eden farklı yaklaşımlar bulunmaktadır. SMY, mobil telefonların işletmedeki sabit iletişim alt yapısının bir parçası haline getirilmesini olanak tanıyan teknolojidir. SMY, sayesinde işletmenizdeki mevcut telefon sisteminize birçok yeni beceri eklenir. Bu yeni becerilerden öne çıkanları aşağıda sıralanmıştır.

Çalışanlarınız, tesisleriniz dâhilinde veya dışında gezginken, ofiste ya da evlerinde masa başındayken, birbirleriyle sürekli bağlantılı kalsınlar. Mobil işgücünüz, hareket halindeyken de sürekli erişilebilir olsun, ofisteki dâhili telefonlarına gelen tüm çağrıları cep telefonlarından yanıtlasınlar, elektronik posta alıp gönderebilsinler, iş yaparken kullandıkları tüm kaynaklara erişebilsinler böylece karar alma, bilgi üretme ve yanıt verme süreçlerinizi iyileştirin.

Sabit-Mobil Yakınlaşma teknoloji yardımıyla, mobil iş gücünüzü etkinleştirin. Unutmayın, etkin mobil işgücü, işletme çalışanlarınızın kullanılabilirliğini geliştirir, etkin iş birliği sağlamanın önündeki engelleri kaldırır, potansiyel ve mevcut müşterilerinizle, iş ortaklarınıza ve çalışma arkadaşlarınızla iletişiminizi güçlendirir.

Mobil Santral servisi ile uyumlu

Mobil Santral servisi, Turkcell’in kurumsal müşterileri için geliştirdiği bulut tabanlı bir hizmettir. Çalışanlarınıza mobil telefonlarından kolayca ve ücretsiz ulaşılmasını sağlar. İşletmenizdeki mevcut telefon santrali ile Turkcell Mobil Santral servislerinin bütünleşik çalışması için BlueGate marka FCT cihazları kullanılır. Mobil telefonların, santralinizin dâhili numaraları olarak çalışmasını sağlar. Çalışanlarınız, sabit ve mobil telefonları kullanarak birbirleriyle ücretsiz olarak görüşür. Müşterileriniz, masa başında olmayan çalışanlarınıza mobil telefonlarından üstelik işletmenize ek maliyet oluşturmaksızın ulaşır.

DECT yatırımına gerek yok

Sahada çalışan personeliniz, sadece işletmenizin yerleşkesi içerisinde değil, GSM kapsamı olan her yerden dâhili veya harici kablosuz telefon görüşmesi yapabilsinler. İşletmenize özel dâhili kapsama alanı oluşturmak için pahalı DECT sistemi yatırımı yapmanıza gerek yok.

Tüm iletişimi tek mobil cihazdan yapın

Tek telefon taşıyın. Eskiden kişisel cep telefonlarının yanı sıra kablosuz dâhili telefon ve bir de işletmenin GSM hattının bulunduğu cep telefonu taşınmak zorunda kalınıyordu. Artık telefonların hepsi bir arada cep telefonunda olacağından fazladan DECT ve kişisel cep telefonu taşımaya gerek kalmaz.

Sabit ve mobil için tek numara

Tek numaradan erişim sağlayın. Çalışanlarınıza erişim için tek telefon numarasının bilinmesi yeterlidir. Artık kartvizitinizde birden fazla numara (ofis santrali, dâhili numara, sabit direkt numara, mobil telefon numarası, faks numarası gibi) bulunmasına gerek yok. Tek bir numaradan size ulaşılabilir, faks gönderilebilir. Ofiste olmadığınızda sizi arayanların sesli mesaj bırakmasını sağlayabilir veya gelen çağrıları mobil telefonunuzdan yanıtlar ve gerekirse çağrıyı diğer çalışma arkadaşlarınıza aktarabilirsiniz.

Müşteri deneyimini geliştirin

Müşterilerinizin telefonları yanıtlarken işletmenizin profesyonel tutumunu yansıtın. Rakipleriniz, ofiste olamayan çalışanlarını arayanlara; "... Üzgünüz, kendisi şu anda ofiste değil ve maalesef cep numarasını paylaşamıyoruz..." diyerek yanıtlasın. Sizin ofisinizi arayanlar, görüşmek istedikleri çalışanlarınıza, ofiste olmadıkları zamanlarda bile, üstelik ikinci bir aramaya (veya cep telefonu numarasını paylaşmaya) gerek kalmaksızın tek aramada erişebilsin.

Sistemi merkezden yönetin

Tüm ofislerinizi ve çalışanlarınızı tek bir telefon sistemi üzerinden birbirlerine bağlayın. İşletme merkezindeki mevcut telefon sistemine gelen çağrıları, gezgin ve sabit çalışanlarınıza tek bir sistem üzerinden dağıtın. Merkez dışında kalan iş birimlerinizle (şube, depo, mağaza gibi) arasında internet üzerinden ücretsiz telefon görüşmeleri yapmanıza olanak sağlayan VoIP (Voice over Internet Protocol) teknolojisinden yararlanın. Mobil çalışanlarınız, kendi veya şirketinize ait cep telefonlarını mevcut telefon sisteminizin bir parçası (dahili telefon) olarak kullanabilsinler.

Uzaktan çalışın

Herkesin her zaman her istediği yerden çalışmasına olanak tanıyan mobil işgücünüzü oluşturun. Gezgin çalışanlarınızın üretkenliğini arttırın. Ofis dışındayken bile sabit ya da mobil telefonlarına gelen tüm çağrıları, dünyanın neresinde olurlarsa olsun, yanıtlasınlar.

Yatırımınızı koruyun

Mevcut telefonlarınızı ve numaralarınızı kullanın. Yeni bir yatırıma gerek yok. Mevcut sabit telefon santralinizi, müşterilerinizin alıştıkları santralinize bağlı sabit telefon numaralarını ve çalışanlarınızdaki mobil telefonları, işletmenize ait GSM hatlarını kullanmayı sürdürün.

İletişim kayıt altında

Çalışanlarınızın tüm iletişimini kayıt altına alın. Çalışanlarınızın hangi tarihte, saatte hangi numarayı aradığına, ne kadar süreyle görüştüğüne ve çağrının maliyetine ilişkin detayları rapor halinde alın.

Her zaman en ucuz tarifeden görüşün

Her zaman en ucuza görüşün. Ofis dışında çalışan personel de ofis çalışanları gibi işletmenizdeki telefon santralinde bulunan ve ekonomik görüşme olanaklarından (FCT, VOIP) faydalanabilsinler.